مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:152022-01-18پزشكي

مرگ سلول های سرطانی با داروی ایرانی/ برنامه صادراتی به اوراسیا


محققان در یک شرکت دانش بنیان داروی درمان سرطان سینه را با فناوری به تولید رسانده اند که قرار است به کشورهای اوراسیا صادر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایشگاه 4 روزه دستاوردهای حوزه نانو در خانه نواوری و فناوری ایران به نمایش درآمده که روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری، 55 محصول آن رونمایی شد.

محصولات رونمایی شده در نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو، در حوزه های سلامت، آب و محیط زیست، انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، خودرو و حمل و نقل، عمران و ساختمان هستند.

یکی از محصولاتی که رونمایی شد داروی درمانی سرطان پستان تراستوزوماب اِمتاسین (Transtuzumab Emtanisine) بود که توسط محققان کشور در یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

این دارو که جزء داروهای وارداتی بوده تاکنون هزینه های واردات زیادی را بر دوش کشور تحمیل می کرد.

کیوان حاجی احمدی نماینده شرکت دانش بنیان تولید کننده داروی درمان سرطان در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این دارو یک ترکیب زوج شده یا کونژوگه آنتی بادی دارو است و در آن تراستوزوماب به عنوان آنتی بادی منوکلونال انسانی (از نوع Anti-HER2 IgGI ) از طریق یک مولکول اتصال دهنده به DM1 (مشتق شده از میتانسین) به عنوان مهارکننده میکروتوبول، متصل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ سلول های سرطانی با داروی ایرانی/ برنامه صادراتی به اوراسیا

مرگ سلول های سرطانی با داروی ایرانی/ برنامه صادراتی به اوراسیا