مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:102022-01-18سياسي

ابنیه تاریخی حرم حضرت معصومه(س) حفظ و مرمت می شود


معاون اجرایی آستان قم با اشاره به سبقه تاریخی اماکن و فضاهای حرم مطهر، گفت: مرمت و تعمیراتی که در صحن ها و رواق ها انجام می شود با در نظر گرفتن اهمیت تاریخی آن ها و بر اساس اصول است و در برخی از موارد همانند کاشی های قدمت دار برای نگهداری به موزه آستان مقدس منتقل می شود.

- هادی محمودنژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، در مورد بازسازی کاشی کاری صحن امام هادی علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: قدمت شالوده صحن امام هادی علیه السلام به دوره صفویه بر می گردد ولی معماری امروز آن مربوط به دوره قاجاریه است.

وی افزود: صحن امام هادی علیه السلام از نظر معماری، قدمت، هنرها و متریالی که در آن به کار رفته از جمله ایوان طلا و مقرنس هایی که در ضلع های مختلف آن کار شده حائز اهمیت است.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اهمیت نگهداری ابنیه تاریخی به ویژه در حرم های مطهر گفت: ما هر ساله در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها میزبان میلیون ها زائر هستیم و باید فضاهای موجود را برای پذیرایی از زائران آماده کنیم و وضعیت بصری فضاهای حرم مطهر یکی از موضوعات مهم در پذیرایی از زائران است.

وی با اشاره به اهمت تاریخی فضاهای حرم مطهر ابراز کرد: مرمت و تعمیراتی که در صحن ها و رواق ها انجام می شود با در نظر گرفتن اهمیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابنیه تاریخی حرم حضرت معصومه(س) حفظ و مرمت می شود

ابنیه تاریخی حرم حضرت معصومه(س) حفظ و مرمت می شود