مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:102022-01-18سياسي

حفظ هویت در فضای مجازی باید خواست ملت ها باشد


دبیر شورای عالی فضای مجازی بر اهمیت خواست ملت ها برای حفظ هویت و جغرافیای شان در فضای مجازی تاکید کرده و گروه های نخبه، نظامی، سیاسی و امنیتی را در حفظ خواست یک ملت تاثیرگذار دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در نشست تعامل مرکز ملی فضای مجازی با ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق سیاست های کلی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با بیان این مطلب افزود: فضای مجازی و فضای فیزیکی دو جهان مجزا نیستند بلکه براساس تعریف مرکز ملی فضای مجازی، این فضا امتداد فضای فیزیکی و یکپارچه است که نوع امتداد فضای مجازی در فضای فیزیکی بسط بسیار سریع (Big Bang) است بنابراین اگر فضای فیزیکی وجود نداشته باشد فضای مجازی تعریفی نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که این فضا فعال بوده و در فضای فیزیکی مداخله دارد، گفت: فضای مجازی و فیزیکی یک زیست بوم واحد هستند بنابراین بسیاری از مفاهیمی که در فضای فیزیکی تعریف شده همچون آزادی، حریم خصوصی، قدرت و جغرافیا باید بازتعریف شده و بسط یابد.

دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: در فضای مجازی قدرت سخت پیشین بسط یافته و با قدرت نرم مدیریت جدید قدرت را ایجاد می کند که این قدرت جدید شبکه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ هویت در فضای مجازی باید خواست ملت ها باشد

حفظ هویت در فضای مجازی باید خواست ملت ها باشد