مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 11:052022-01-18اجتماعي

شناسایی 7 گونه جدید در شاه راه مهاجرت گونه های حیات وحش


انجمن حامیان محیط زیست موفق شد با شناسایی و مستندنگاری از 7 گونه پرنده جدید با نام های «دم سرخ پشت بلوطی»، «سسک بیابانی»، «عقاب دریایی دم سفید»، - ایسنا/اصفهان انجمن حامیان محیط زیست موفق شد با شناسایی و مستندنگاری از 7 گونه پرنده جدید با نام های دم سرخ پشت بلوطی ، سسک بیابانی ، عقاب دریایی دم سفید ، سهره سینه سرخ ، چکچک پشت سفید ، چکاوک سر دم سیاه و سلیم طوقی کوچک تعداد گونه های حاضر در این پناهگاه ارزشمند واقع در بیابان مرکزی ایران را به 117 گونه ارتقا دهد.

پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت 270 هزار هکتار در غرب شهرستان آران و بیدگل یکی از غنی ترین مناطق چهارگانه استان اصفهان از لحاظ تنوع زیستی در شمال استان و همسایگی با استان هم جوار، سمنان است.

این منطقه از لحاظ موقعیت جغرافیایی یک شاه راه مسیر مهاجرت گونه های حیات وحش میان دو استان است.

مجاورت یخاب با پارک ملی کویر سمنان و شباهت فون در این دو منطقه، باعث شده جریان ژنتیکی خوبی بین حیات وحش این دو استان به وجود آید.

خصوصیات و تنوع تیپ زیستگاهی و اختلاف ارتفاع منطقه (تا حدود 1600 متر)، باعث شده تنوع گونه ای قابل توجهی در رده پرندگان، خزندگان و پستانداران مشاهده شود و منطقه از سال 1392، به سبب اهمیت و لزوم ارتقا حفاظتی، منطقه شکار ممنوع و پناهگاه حیات وحش عنوان گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 7 گونه جدید در شاه راه مهاجرت گونه های حیات وحش

شناسایی 7 گونه جدید در شاه راه مهاجرت گونه های حیات وحش