مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 10:252022-01-18پزشكي

آزمایشگاه ژنتیک خراسان جنوبی درگیر اما و اگرها/مردم چشم انتظار تحقق وعده ها


راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک به دلیل بالا بودن نرخ معلولیت ها در خراسان جنوبی از مطالبات مردم استان بود که مسئولان در زمینه ایجاد آن وعده هایی را داده اند که هنوز محقق نشده است.

- ، گروه استان ها: امروزه آنچه بیش از هر چیزی دیگری در بروز معلولیت ها اهمیت دارد اختلالات ژنتیکی و بیماری های ارثی است و وجود فرد معلول خانواده را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد و مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

درمان و نگهداری افراد معلول هم با توجه به هزینه هایی که دارد باری بسیار سنگین بر دوش خانواده معلول و دولت است.

با توجه به وجود 24 هزار و 144 معلول با 28 هزار و 108 معلولیت در خراسان جنوبی و بالا بودن نرخ معلولیت در استان برای پیشگیری از بروز معلولیت های بیشتر علاوه بر انجام مشاوره ژنتیکی، راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک و فرهنگ سازی اهمیت زیادی دارد که 27 آذر 1400 در قالب گزارشی ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم و بعد از گذشت بیش از یک ماه مجدد به سراغ مسئولان مربوط به این موضوع رفتیم تا از اقدامات انجام شده در این باره برای پاسخگویی به مطالبه مردمی در این مورد مطلع شویم.

وعده های محقق نشده معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که بعد از یک ماه پیگیری ما برای اطلاع از اقدامات این دانشگاه پاسخگوی سوال های خبرنگار مهر در این باره بود،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشگاه ژنتیک خراسان جنوبی درگیر اما و اگرها/مردم چشم انتظار تحقق وعده ها

آزمایشگاه ژنتیک خراسان جنوبی درگیر اما و اگرها/مردم چشم انتظار تحقق وعده ها