مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 10:202022-01-18بين الملل

پرستاری از روان پرستاران


38 درصد پرستاران در دوران کرونا دچار مشکلات روانشناختی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران درباره صدمات روحی پرستاران در پیک های سهمگین کرونا نوشت: کرونا با شما چه کرد؟ کم غصه دار شدید؟ کم محدودیت دیدید؟ کم فشار روحی و روانی تجربه کردید؟ کم بر بستر افتادید؟ کرونا با آنها چه کرد؟ توصیف آن از عهده قلم خارج است.

هر آن چه را فردبه فرد ما در برخی روزها و اوج پیک های کرونا تجربه کردیم به توان چند برابر، پرستاران لحظه به لحظه تمام روزهای کرونایی تجربه کردند و زیستند.

تماس دائمی با بیماران کووید-19، هراس مبتلاشدن، هراس انتقال بیماری به عزیزان، فشار روحی خردکننده و شاهد رنج و درد و مرگ انسان های فراوان بودن، مواجهه مکرر با بیماران جوان و زنان باردار در حال فوت و شاهدان نزدیک ترخیص نوزادان بدون مادر از بیمارستان.

شاید از عهده قلم برنیاید توصیف آن چه بود و گذشت.

اینها خلاصه ای از وضعیت پرستاران در 22ماه گذشته است که به قول خودشان مواقعی که در پیک های کووید-19 تعداد قربانیان کرونا بالا بود راوی مرگ بیماران به خانواده های عزادار بودند؛ هر چند که تسریع واکسیناسیون در 167 روز گذشته روی آمارهای بیماران بدحال و فوتی ها و فضای آرام مراکز درمانی تأثیرات مثبتی گذاشته است با این حال آن چه پرستاران از وضعیت شان روایت می کنند از حال ناخوش آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرستاری از روان پرستاران

پرستاری از روان پرستاران