مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 09:402022-01-18بين الملل

تقویت ارتباطات انرژی ایران و چین با اجرای توافق همکاری 25 ساله


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه هنگ کنگی ثوت چینا مورنینگ پست طی گزارشی نوشت، ایران و چین روز جمعه هم زمان با اجرایی کردن رسمی قرارداد همکاری 25 ساله دو کشور، - یک روزنامه هنگ کنگی نوشت، ایران و چین با ورود به فاز اجرایی قرارداد همکاری 25 ساله دو کشور، به دنبال تقویت ارتباطات زیرساختی و انرژی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه هنگ کنگی ثوت چینا مورنینگ پست طی گزارشی نوشت، ایران و چین روز جمعه هم زمان با اجرایی کردن رسمی قرارداد همکاری 25 ساله دو کشور، برنامه های خود برای همکاری در حوزه هایی نظیر انرژی و زیرساخت را اعلام کردند.

روز جمعه وزیر امور خارجه با همتای چینی خود دیدار و به صورت رسمی، اجرای قرارداد همکاری 25 ساله دو کشور را اعلام کردند.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در ملاقات با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان، پکن به حمایت از تلاش ها برای احیای توافق هسته ای 2015 که آمریکا در شال 2018 از آن خارج شد، ادامه می دهد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، توافقنامه همکاری جامع تاریخی میان ایران و چین در ماه مارس سال گذشته میلادی امضا شد و جمعه به صورت رسمی وارد فاز اجرایی شد، شاهد گسترش همکاری دو کشور در زمینه انرژی، زیرساخت ها، ظرفیت تولید، علم و فناوری و پزشکی و مراقبت های بهداشتی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت ارتباطات انرژی ایران و چین با اجرای توافق همکاری 25 ساله

تقویت ارتباطات انرژی ایران و چین با اجرای توافق همکاری 25 ساله