مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 07:402022-01-18پزشكي

مراجعه تنها 11 درصد افراد برای دریافت دوز سوم واکسن در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سویه جدید امیکرون در افرادی که از ایمنی پایینی برخودار هستند می تواند خطرناک باشد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سویه جدید امیکرون در افرادی که از ایمنی پایینی برخودار هستند می تواند خطرناک باشد.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون در دنیا در حال گسترش است، در حال حاضر در کشور بیش از 10 درصد موارد ابتلاء را سویه جدید امیکرون به خود اخصاص داده است و نیز موارد فوت ناشی از این سویه در کشور گزارش شده است که می تواند خطرناک باشد.

وی با اشاره به این موضوع که سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با سویه جدید امیکرون بر افزایش و تکمیل پوشش واکسیناسیون دوز سوم تاکید دارد، افزود: افرادی که دو نوبت واکسن کووید 19 را زده باشند بعد از مدتی سطح ایمنی بدن آن ها کاهش می یابد از این رو برای افزایش سطح ایمنی بدن باید دوز سوم را تزریق نمایند.

وی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون بیش از یک میلیون 260 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است و پوشش یک نوبت تزریق واکسن در جمعیت بالای 18 سال به 78 درصد رسیده است و بیش از 60 درصد جمعیت بالای 18 سال نیز دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تاکنون 11 درصد افراد نسبت به دوز سوم خود اقدام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراجعه تنها 11 درصد افراد برای دریافت دوز سوم واکسن در سیستان و بلوچستان

مراجعه تنها 11 درصد افراد برای دریافت دوز سوم واکسن در سیستان و بلوچستان