مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 دی 1400 ساعت 06:002022-01-18سياسي

قانون «هوای پاک» بدون توجه به ظرفیت های کشور تدوین شد


یک کارشناس آلودگی در آستانه روز ملی هوای پاک (29 دی ماه) گفت: در نگارش قانون «هوای پاک» اصلا به ظرفیت های کشور توجهی نکردیم و دست بالا به این قضیه نگاه کردیم.

- یک کارشناس آلودگی در آستانه روز ملی هوای پاک (29 دی ماه) گفت: در نگارش قانون هوای پاک اصلا به ظرفیت های کشور توجهی نکردیم و دست بالا به این قضیه نگاه کردیم.

یوسف رشیدی در گفت و گو با ایسنا، درباره مطلوب اجرا نشدن قانون هوای پاک - که در سال 96 در 34 ماده تصویب شد- اظهارکرد: از کسانی که این قانون را تصویب کردند باید پرسید که چرا با توجه به وضعیت واقعی کشور قانونی نوشتند که برای اجرا کردن آن توانایی کافی ندارند؟ وی افزود: ما در نوشتن قانون هوای پاک اصلا به ظرفیت های کشور توجهی نکردیم و دست بالا به این قضیه نگاه کردیم اما مسئله دیگر این است که چرا محیط زیست جزو اولویت های دستگاه های اجرایی نبوده است تا این قانون اجرایی شود؟ رشیدی ضمن بیان اینکه برای داشتن هوای پاک صرفا اجرای قانون هوای پاک کافی نیست، تاکید کرد: خیلی موارد دیگر باید اجرا شود تا آلودگی هوا کنترل شود.

قانون هوای پاک فقط به مسائل فنی اشاره می کند، درصورتی که در بحث آلودگی هوا استقرار دولت الکترونیک، کاهش تقاضای سفر و دورکاری هم دارای اهمیت بالایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون «هوای پاک» بدون توجه به ظرفیت های کشور تدوین شد

قانون «هوای پاک» بدون توجه به ظرفیت های کشور تدوین شد