مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 13:202022-01-17اقتصادي

رایزنی با مجلس برای تخصیص 20 درصد از اختلاف نرخ بنزین به حمل ونقل عمومی


دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: تلاش هایی با کمیسیون انرژی مجلس انجام شده تا 20 درصد از اختلاف نرخ بنزین برای توسعه و بهسازی حمل ونقل عمومی، - ، احسان متولیان در بیست و هشتمین نشست تخصصی کمیسیون حمل ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران گفت: بر اساس قانون 60 درصد جریمه های راهنمایی و رانندگی باید در شهرهای مختلف از سوی شهرداری ها برای همان شهر هزینه شود، اما در این زمینه خلأ قانونی و اجرایی داریم.

او با بیان اینکه وصول جرایم راهنمایی و رانندگی برعهده خزانه است، گفت: این میزان متأسفانه تفاوت زیادی با رقمی که پلیس اعلام می کند دارد.

بنابراین باید سازوکاری برای این مساله در نظر گرفته شود که یکی از آنها نظارت است تا سهم شهرداری ها هم دریافت شود.

به طوری که در یکی از کلان شهرها اختلاف این جرایم یک به 240 بوده است، بنابراین دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا کنند و با همت شهرداری ها، مجلس و دولت اقدامات لازم صورت گیرد.

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران درباره اعتبارات شهرداری ها در لایحه بودجه 1401 کشور هم توضیح داد: گفت: در لایحه 1401 به دلیل محدودیت مالی و ویرانه ای که دولت از دولت سابق گرفت، مجبور شده اند که بودجه را انقباضی ببندند و از طرفی تأکید شده استقراضی از بانک مرکزی هم نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی با مجلس برای تخصیص 20 درصد از اختلاف نرخ بنزین به حمل ونقل عمومی

رایزنی با مجلس برای تخصیص 20 درصد از اختلاف نرخ بنزین به حمل ونقل عمومی