مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 13:102022-01-17اقتصادي

میرتاج الدینی: سقف استفاده از فاینانس خارجی در سال آینده30 میلیارد یورو می شود


یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه 1401 مجلس شورای اسلامی گفت که طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، سقف استفاده از فاینانس خارجی در سال آینده30 میلیارد یورو می شود.

- محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در لایحه دولت پیشنهاد شده بود که سقف تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینایس) برای طرح های دولتی و غیردولتی معادل ریالی 26 میلیارد یورو تعیین شود که کمیسیون تلفیق آن را به میزان 30 میلیارد یورو افزایش داد.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون در بحث فروش اوراق مالی پیشنهاد دولت را تصویب کردند که به موجب آن به دولت اجازه داده شد تا سقف 86 هزار میلیارد تومان در سال آینده اوراق اوراق مالی اسلامی ریالی ارزی از جمله اسناد خزانه اسلامی منتشر کند؛ به شرکت های دولتی اجازه داده شد تا سقف 10 هزار میلیارد تومان اوراق بفروشند که پرداخت اصل و سود این اوراق بر عهده همین شرکت ها است.

وی افزود: کمیسیون تصویب کرد که شهرداری های سراسر کشور تا سقف 12 هزار میلیارد تومان اوراق بفروشند که پیشنهاد دولت 8 هزار میلیارد تومان بود.

پرداخت 50 درصد اصل و سود اوراق بر عهده دولت گذاشته شده و منابع حاصل از این بخش باید برای توسعه شبکه قطار شهری و طرح های شهری استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرتاج الدینی: سقف استفاده از فاینانس خارجی در سال آینده30 میلیارد یورو می شود

میرتاج الدینی: سقف استفاده از فاینانس خارجی در سال آینده30 میلیارد یورو می شود