مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:502022-01-17اجتماعي

لزوم حفاظت از جانوران حیات وحش در هوای برفی گیلان


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در هوای برفی کنونی باید از گونه های جانوری حیات وحش به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهر بیایند، - مراقبت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان گیلان رضا زمانی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی بارش برف و برودت هوا در اکثر نقاط گیلان امکان دارد که گونه های جانوری حیات وحش به مناطق مسکونی در اطراف روستاها و حتی بافت های شهر نزدیک شوند.

وی افزود:از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده گونه های جانوری ضمن اطلاع به ماموران محیط زیست با شماره 1540 تماس بگیرند و از وارد آمدن هر گونه آسیب به جانوران جلوگیری کنند.

زمانی ادامه داد: تغذیه پرندگانی که در زیر دانه های برف مدفون شده اند کاری بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: صید و شکار پرندگان ممنوع است و مردم از خردید و فروش پرندگان به هر شکلی خودداری کنند و در صورت مواجهه با تخلف مراتب را به ادارت محیط زیست شهرستانها اطلاع دهند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در جاده هایی که در مجاورت مناطق حفاظت شده هستند رانندگان در این روزها باید با احتیاط بیشتر تردد کنند و با توجه به علایمی که نشان دهنده احتمال عبور حیوانات وحشی از جاده است در این مناطق با سرعت پایین حرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفاظت از جانوران حیات وحش در هوای برفی گیلان

لزوم حفاظت از جانوران حیات وحش در هوای برفی گیلان