مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 10:302022-01-17اجتماعي

تلف شدن پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام


پلنگ آسیب دیده که برای مداوا به تهران اعزام شده بود، با وجود تلاش دامپزشکان حیات وحش تلف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، شامگاه جمعه در پی تماس هایی با حفاظت محیط زیست استان مبنی بر وجود یک قلاده پلنگ ناخوش احوال در جاده بانروشان سه تیم از این اداره کل به محل اعزام شدند.

پلنگ نر بالغ عظیم الجثه را که در وضعیتی ناهوشیار و نامتعادل بود به بیمارستان دامپزشکی استان ارجاع داده شد، اما به علت نبود امکانات کافی این حیوان برای مداوای تکمیلی به تهران اعزام شد که با وجود تلاش کادر درمان حیات وحش، زنده نماند.

غلامرضا ابدالی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با اقدامات پزشکی انجام گرفته روی پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام مشخص شد علت آسیب دیدگی و مرگ این گونه با ارزش حیات وحش بر اثر تصادف با جسم سختی و به احتمال زیاد ماشین سنگین بوده است.

وی افزود: هر 2 دست پلنگ در برخی نواحی دچار آسیب دیدگی شدید شده بود و خونریزی داخلی و پارگی برخی اندام های داخلی و آسیب دیدگی قسمت های دیگری از بدن نیز در بررسی های پزشکی مشاهده شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: باوجود تلاش پزشکان حیات وحش و آماده سازی پلنگ برای جراحی، اما متاسفانه این گونه باارزش جانوری به علت عمق جراحات وارده تلف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام

تلف شدن پلنگ آسیب دیده حیات وحش ایلام