مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 09:502022-01-17اجتماعي

ماجرای آب های مرزی ایران؛ از هامون تا هورالعظیم/ مشکلات قابل حل است؟


اگر افغانستان از آب درست استفاده کند و تبخیر سطحی کم شود آب بیشتری روانه کشور ما می شود و یا ما در مقابل می توانیم از چاه نیمه ها آب شهر مرزی زرنج را تامین کنیم و یا به این کشور برق صادر کنیم.

- اگر افغانستان از آب درست استفاده کند و تبخیر سطحی کم شود آب بیشتری روانه کشور ما می شود و یا ما در مقابل می توانیم از چاه نیمه ها آب شهر مرزی زرنج را تامین کنیم و یا به این کشور برق صادر کنیم.

یک کارشناس حوزه آب گفت: اگر افغانستان و ترکیه آب را برای ما رها نکنند دریاچه هامون و یا هورالعظیم ریزگرد تولید می کنند، ما هم اگر آب را رهاسازی نکنیم هورالعظیم مسئله پیدا می کند، بنابراین محیط زیست یک موضوع فرامنطقه ای است و مرز سیاسی نمی شناسد.

داوودرضا عرب در گفت وگو با ایلنا، درباره آب های مرزی و نوع نگاه به آن اظهار داشت: در حال حاضر دو نگاه به آب وجود دارد یکی اینکه جنگ آینده بر سر آب است و دیگر اینکه یکی از محورهای صلح در آینده؛ آب است یعنی آب پیونددهنده ملت ها است، به اعتقاد بنده نیز آب پیونددهنده ملت های بالادست و پایین دست و دو طرف رودها بوده و علت آن اینکه محیط زیست یک مسئله فرامرزی است.

محیط زیست مرز سیاسی نمی شناسد وی افزود: مثلا اگر افغانستان و ترکیه آب را برای ما رها نکنند دریاچه هامون و یا هورالعظیم ریزگرد تولید می کنند، ما هم اگر آب ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای آب های مرزی ایران؛ از هامون تا هورالعظیم/ مشکلات قابل حل است؟

ماجرای آب های مرزی ایران؛ از هامون تا هورالعظیم/ مشکلات قابل حل است؟