مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 09:452022-01-17اقتصادي

حذف ارز ترجیحی از اقتصاد؛ سیاستی درست در زمان غلط


حذف ارز 4200 از اقتصاد کشور، یک کار و سیاست درست، اما در یک زمان غلط و یا کار صواب در زمان ناصواب است.

- ایسنا/اصفهان استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: حذف ارز 4200 از اقتصاد کشور، یک کار و سیاست درست، اما در یک زمان غلط و یا کار صواب در زمان ناصواب است.

نعمت الله اکبری در گفت وگو با ایسنا، درباره حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه 1401، اظهار کرد: مهم ترین استدلال حذف ارز 4200، بحث رانت و مفسده ای که در آن است و این مربوط به زمان کنونی نیست و بعد از انقلاب بارها این موضوع مطرح شده که دونرخی بودن، نه تنها در ارز بلکه در هر چیزی، موجب ایجاد بازار سیاه می شود.

وی با بیان اینکه رانت برای افرادی که دسترسی به ارز ترجیحی دارند، ایجاد می شود، گفت: مهم ترین استدلال پشت حذف ارز ترجیحی و ارز دونرخی، بحث فساد است.

رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان درباره اینکه چرا دولت ها دست به چنین سیاست هایی تحت عنوان سیاست های حمایتی می زنند، افزود: باید توجه داشت حتی در معافیت های مالیاتی صادرات، فعالیت های آموزشی، کشاورزی، فعالیت های نوع سوم اقتصاد شامل خیرین و NGOها و .

احتمال ایجاد رانت و فساد نیز وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه به طورقطع حذف ارز ترجیحی به صورت واقعی موجب تورم 6 تا 7 درصدی کالاهای اساسی می شود، تصریح کرد: البته اثرات روانی حذف ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز ترجیحی از اقتصاد؛ سیاستی درست در زمان غلط

حذف ارز ترجیحی از اقتصاد؛ سیاستی درست در زمان غلط