مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 09:352022-01-17اقتصادي

تداوم تولید در بخش کشاورزی دیم کشور با تکثیر هسته های بذری


رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تکثیر هسته های بذری در ایستگاه اصلی مراغه ضامن تداوم تولید در بخش کشاورزی دیم کشور است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خشنود علیزاده افزود: رقم های جدید بذر سازگار با شرایط تغییر اقلیم و بسته های به زراعی از سوی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ترویج می شود و از سوی دیگر نیز یافته های پژوهشی این موسسه اثربخش بوده و اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور نیز نفوذ یافته های تحقیقاتی در اراضی دیم را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط محیطی و تغییر اقلیم، اهمیت کشت دیم روز به روز بیشتر می شود و بر همین اساس تولید هسته های بذری نیز نباید متوقف شود تا روند زراعت در 9 تا 10 میلیون هکتار از اراضی دیم کشور که با آب سبز یا آب باران قابل بهره برداری است، مختل نشود.

خسارت آزادراه مراغه ـ هشترود به مزارع موسسه تحقیقات دیم جبران ناپذیر خواهد بود رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور تاکید کرد: در سال زراعی جاری، خسارت اجرای آزاد راه مراغه ـ هشترود در مزارع این موسسه غیرقابل جبران خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید عملیات آزادراه مراغه - هشترود در اراضی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم پس از برداشت بذر اجرا شود، گفت: با توجه به اینکه اهمیت کشت دیم در امنیت غذایی از حساسیت ویژه برخوردار است، عبور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم تولید در بخش کشاورزی دیم کشور با تکثیر هسته های بذری

تداوم تولید در بخش کشاورزی دیم کشور با تکثیر هسته های بذری