مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 08:502022-01-17پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای قبل و بعد از تزریق واکسن


کارشناس تغذیه شبکه بهداشت رزن گفت: از مصرف فست فودها، مواد غذایی پرچرب و شیرین و پرنمک و تنقلات شور، روغن های نباتی جامد و نیمه جامد و چربی های حیوانی در زمان قبل و بعد از واکسیناسیون خودداری کنید.

- نفیسه مهذب در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری کووید 19، و همچنین در اثر بخشی بهتر واکسیناسیون موثر است .

وی اضافه کرد: با توجه به نقش اثبات شده تغذیه سالم در بهبود سیستم ایمنی بدن، مسلماً در پیشگیری و درمان این بیماری و همچنین اثر بخشی بهتر واکسیناسیون کرونا، تغذیه نقش اساسی ایفا می کند.

مهذب با اشاره به توصیه های مهم تغذیه ای جهت پیشگیری و درمان بیماری کووید 19 افزود: استفاده روزانه از گروه های اصلی غذایی مانند نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و لبنیات، گوشت، تخم مرغ و حبوبات، پیروی از اصل تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، مصرف روزانه سبزی ها و میوه ها همچنین منابع پروتیین دار مانند تخم مرغ، انواع گوشت ها و حبوبات و لبنیات کم چرب، مصرف روزانه 6 الی 8 لیوان آب و عدم مصرف بی رویه غذاهای چرب و سرخ شده و پرنمک، همچنین نوشیدنی های شیرین و روغن های جامد و نیمه جامد از توصیه های مهم در پیشگیری از بیماری کرونا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای قبل و بعد از تزریق واکسن

توصیه های تغذیه ای برای قبل و بعد از تزریق واکسن