مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 دی 1400 ساعت 08:502022-01-17بين الملل

چین، روسیه و نظم بین الملل/ عباس عبدی


در این چارچوب ایران می تواند از طریق بهبود روابط با این دو کشور یا هر کشور دیگر در مقابله با غرب (با فرض درستی این سیاست مقابله جویانه) استفاده کند، - در این چارچوب ایران می تواند از طریق بهبود روابط با این دو کشور یا هر کشور دیگر در مقابله با غرب (با فرض درستی این سیاست مقابله جویانه) استفاده کند، مشروط بر اینکه این مقابله در چارچوب نظم بین الملل موجود باشد.

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: طی روزهای گذشته و آینده و هم زمان با مذاکرات وین دو سفر مهم به چین و روسیه انجام شده یا در پیش است.

در این میان اجرایی شدن قرارداد 25 ساله میان ایران و چین که از سوی وزیر خارجه اعلام شد، موجب تعجب گردید که چگونه می توان قراردادی را اجرا کرد که به تصویب مجلس نرسیده باشد؟ البته از این مجلس چندان انتظاری نباید داشت ولی مطابق اصل 77 قانون اساسی: عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

حتی برجام که نیازمند تصویب مجلس نبود را به تصویب مجلس اصول گرا رساندند، حال چگونه این قرارداد از این قاعده مستثنا شده است؟ مجلس و شورای نگهبان احتمالاً سرگرم امور مهم تری هستند.

از این بگذریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین، روسیه و نظم بین الملل/ عباس عبدی

چین، روسیه و نظم بین الملل/ عباس عبدی