مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 19:302022-01-16پزشكي

تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تزریق بیش از چهار میلیون و 580 هزار دز واکسن کووید 19 تاکنون در استان گیلان خبر داد و بر دریافت سه دز این واکسن برای همه ی افراد بالای 18 سال تاکید کرد.

- دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کووید 19 در پیشگیری از شیوع سویه امیکرون اظهار کرد: از ابتدای اجرای واکسیناسیون کووید 19 تاکنون بیش از چهار میلیون و 580 هزار دز واکسن این بیماری در استان گیلان تزریق شده است.

وی افزود: از این تعداد، بیش از دو میلیون و 123 هزار دز نوبت اول، بیش از یک میلیون و 970 هزار دز واکسن نوبت دوم و بیش از 489 هزار دز واکسن نوبت سوم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دریافت دزهای دوم و سوم در ایجاد ایمنی برای فرد و جامعه بسیار حائز اهمیت است گفت: مطمئنا با تکمیل دزهای واکسن کووید شاهد پیشگیری از وقوع موج های سخت بیماری کووید در سطح استان خواهیم بود؛ به طوری که با دریافت هر سه دز واکسن، سختی و شدت بیماری در افراد در صورت ابتلا بسیار کاهش می یابد.

حیدرزاده تصریح کرد: همه کسانی که تاکنون از دریافت واکسن کووید 19 خودداری کرده اند باید بدانند که علاوه بر اینکه سلامتی خود را به خطر انداخته اند بلکه بستر لازم برای ویروس را برای ابتلای همه اطرافیان و شهروندان دیگر هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان

تزریق بیش از 4.5 میلیون دز واکسن کووید در گیلان