مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 14:202021-12-09سياسي

کتاب «آموزش عالی فلسفه در ایران» نقد و بررسی می شود


در پنجمین صبح جمعه بخارا در کافه فلسفه کتاب «آموزش عالی فلسفه در ایران، گفتمان های فکری، برنامه ریزی آموزشی، مهارت و اشتغال» نوشته مالک شجاعی نقد وبررسی می شود.

- ، در پنجمین صبح جمعه بخارا در کافه فلسفه کتاب آموزش عالی فلسفه در ایران، گفتمان های فکری، برنامه ریزی آموزشی، مهارت و اشتغال نوشته مالک شجاعی، استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور مهدی اخوان و سعید انواری به همراه مولف این کتاب نقد و بررسی و پیرامون آن صحبت می شود.

این کتاب که به تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شده است به موضوع پیدایش رشته فلسفه در ایران به عنوان یک رشته دانشگاهی و ارتباط برنامه ریزی درسی این رشته و مهارت و اشتغال دانش آموختگان این رشته طی دهه هایی که از پیدایش این رشته در ایران می گذرد، می پردازد.

در تلقی رایج، پرداختن به رشته فلسفه، نوعی پرداختن به دغدغه های شخصی و به معنایی عمیق تر، وجودی تلقی می شود اما اهداف مورد نظرسیاستگذاران آموزش و پژوهش در نهادهایی چون وزارت علوم یا اساساً چنین اولویتی برای رشته های دانشگاهی و از جمله فلسفه قائل نیستند.

علاقه مندان بحث آموزش عالی فلسفه در ایران می توانند این نشست را روز جمعه 19 آذرماه 1400 در ساعت 10 صبح از طریق پخش زنده در اینستاگرام در صفحات @bukharamag


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «آموزش عالی فلسفه در ایران» نقد و بررسی می شود

کتاب «آموزش عالی فلسفه در ایران» نقد و بررسی می شود