مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 10:452021-12-09سياسي

«علی کوچولو»ی امام، شارح «کفایه» در نجف


این نوشته اگرچه به بهانه کتابی است که سید علی خمینی به عنوان شرحی بر«کفایه الاصول» آخوند خراسانی نوشته اما به نکات دیگر هم پرداخته است.

- این نوشته اگرچه به بهانه کتابی است که سید علی خمینی به عنوان شرحی بر کفایه الاصول آخوند خراسانی نوشته اما به نکات دیگر هم پرداخته است.

عصر ایران؛ مهردادخدیر- سید علی خمینی، نوه امام خمینی که از سه سال پیش (مهر 1397) به نجف، مهاجرت کرده کتابی به زبان عربی نوشته با عنوان مشکاه الهدایه که شرحی است بر کفایه الاصول آخوند خراسانی؛ از کتب درسی اصلی حوزه های علمیه.

سید مهدی حسینی دورد دین پژوه - که سال ها از نزدیک در درس های سید علی خمینی حضور داشته در این باره نوشته است: شرح و تعلیقه نویسی بر کتب درسی حوزه های علمیه از سنت های دیرین بزرگان حوزه هاست و و تعلیق دو جلدی استادمان حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی بر کفایه الاصول به جست و جوی اسرار و دقایق و بیان مطالب مهم آن با قلمی امروزین پرداخته و هر چند تا کنون دو جلد آن منتشر شده اما مجلدات دیگری هم دارد.

به گفته وی اهتمام و تبحر حجت الاسلام خمینی در تدریس کفایه الاصول آخوند خراسانی یادآور پدربزرگ (مادری)- آیت الله سلطانی طباطبایی- است که به کفایه گو ی اول حوزه اشتهار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«علی کوچولو»ی امام، شارح «کفایه» در نجف

«علی کوچولو»ی امام، شارح «کفایه» در نجف