مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-09سياسي

تأکید ترکمنستان بر نقش سازمان ملل در مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی


معاون وزیر خارجه ترکمنستان در نشست معاونان وزیران خارجه آسیای مرکزی، حمایت همه جانبه خود را برای تقویت بیشتر چنین پلتفرم هایی که از سوی سازمان ملل تنظیم می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، نشست سالانه معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی به همت مرکز منطقه ای سازمان ملل برای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی در دوشنبه برگزار شد.

در این نشست ناتالیا آلمانی رییس دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی، مدیر مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و همچنین معاونان وزیران امور خارجه قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان حضور داشتند.

در این دیدار، وفا خواجه یف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به نمایندگی از طرف ترکمنستان حضور داشت که در سخنان خود بر اهمیت نتایج نشست مشورتی سران کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد.

وی همچنین به اهمیت اجرای استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد و برنامه اقدام مشترک برای مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی در منطقه اشاره کرد.

در همین راستا اعلام شد که کشورهای منطقه در حال حاضر پیش نویس برنامه اقدام مشترک به روز شده برای دهه آینده را بررسی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ترکمنستان بر نقش سازمان ملل در مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی

تأکید ترکمنستان بر نقش سازمان ملل در مبارزه با تروریسم در آسیای مرکزی