مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-09اجتماعي

علت اصلی 80 درصد آلودگی هوا


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق بررسی های انجام شده منشا 80 درصد آلودگی هوا در کلانشرهای کشور وسایل نقلیه متحرک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، علی سلاجقه، اظهار داشت: فرسودگی و سوخت خودروها، 2 عامل اصلی آلاینده بودن وسایل نقلیه و آلودگی هوا است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: 9 کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و وضعیت هوا در این شهرها مناسب نیست.

وی بیان کرد: در بین کلانشهرها اصفهان وضعیت نامناسب تری نسبت به بقیه شهرها دارد و بعد از اصفهان، تهران در ردیف کلانشهرهای آلوده قرار دارد.

وی اضافه کرد: کمک به وضعیت حمل و نقل عمومی برای بهبود وضعیت هوا با جدیت دنبال می شود و ارتقای کیفیت سوخت از استاندارد یورو چهار به یورو پنج و افزایش شمار موتورسیکلت ها و اتوبوس های برقی در ناوگان عمومی به عنوان راهبردهای بهبود وضعیت هوا به وسیله شهرداری ها در دست پیگیری است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: نیروگاه ها از لحاظ استفاده از سوخت با همکاری وزارت نیرو در وضعیت مناسب قرار دارند و با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی می شود وضعیت هوا در کلان شهرهای اصفهان و تهران بهبود یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت اصلی 80 درصد آلودگی هوا

علت اصلی 80 درصد آلودگی هوا