مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 09:352021-12-09اجتماعي

40 درصد مدارس بردسکن مختلط است


حدود 40 درصد مدارس این شهرستان به دلیل کمبود معلم و تعداد نرم دانش آموز مختلط است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: حدود 40 درصد مدارس این شهرستان به دلیل کمبود معلم و تعداد نرم دانش آموز مختلط است.

علی اکبر چراغیان در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر 16 هزار دانش آموز با 1300 معلم در 170 مدرسه و 700 کلاس درس شهرستان تحصیل می کنند.

وی با اشاره به وضعیت مدارس مختلط در بردسکن اظهار کرد: به جز مدارس شهری در اکثر مدارس روستایی به دلیل کمبود دانش آموز در هر پایه مجبور می شویم دانش آموزان را با هم ادغام کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن تصریح کرد: پراکندگی روستاها و وسعت شهرستان موجب شده تا 170 مدرسه داشته باشیم؛ در صورتی که آمار مدارس شهرهای اطراف نصف بردسکن است.

پراکنده بودن مدارس به علت وسعت شهرستان موجب شده تعداد مدارس با توجه به جمعیت دانش آموزان در مقایسه با سایر شهرستان ها بیشتر باشد و همین امر موجب به وجود آمدن هزینه های زیاد برای آموزش و پرورش بردسکن شده است.

وی در ادامه از کمبود معلم در شهرستان بردسکن خبر داد و گفت: هر چند کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جاری با استفاده از ظرفیت بازنشستگان و نیروهای خرید خدمات آموزشی جبران شد اما هنوز بیش از 100 نفر فرهنگی فقط برای قسمت آموزش باید به کارگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد مدارس بردسکن مختلط است

40 درصد مدارس بردسکن مختلط است