مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-09اجتماعي

روایت شهرهایی که مردانه ساخته شده اند


دکترای معماری و غضو هیات علمی دانشگاه گفت: متاسفانه علی رغم اینکه 50 درصد جمعیت شهرها را زنان تشکیل می دهند امکان برخورداری و استفاده ایمن از بسیاری از امکانات شهری  برای آنها فراهم نیست.

- فرید فروزانفر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فضاهای عمومی شهری مکان هایی هستند که به عموم شهروندان تعلق دارند و همه باید فارغ از سن و جنس بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی در خصوص مشکلات بانوان در استفاده از فضاهای شهری افزود: زنان به دلایل مختلفی نظیر نوع پوشش، فیزیولوژی، ویژگی های زنانه و فرهنگ و عرف رایج در جامعه محدودیت بیشتری در استفاده از امکانات و فضاهای شهری دارند و استفاده آنها از شهر محدود به مکان ها و زمان های خاصی است.

این دکترای معماری در مورد علت این امر می گوید: از آنجا که طراحان، سازندگان و مدیران شهری عمدتاً زن هستند لذا در ساخت شهر به مسائل زنان کمتر توجه شده است؛ عواملی نظیر اندازه، فرم فضاها، میزان نمایانی و شفافیت در امنیت فضاهای شهری موثر است؛ بی شک فضاهای ال شکل و یو شکل و کوچه های پیچ در پیچ که گوشه های دنج و دور از معرض دید ایجاد می کنند، ناامنی را در فضای شهری افزایش می دهند.

فروزانفر ادامه داد: تاریکی و عدم نورپردازی مناسب می تواند این مشکل را در شب مضاعف سازد؛ بعضی از تاسیسات شهری و وسایل حمل و نقل عمومی نظیر ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت شهرهایی که مردانه ساخته شده اند

روایت شهرهایی که مردانه ساخته شده اند