مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:002021-12-09بين الملل

تصاویر سفارت ایتالیا از کشف خیره کننده پارسه تخت جمشید


سفیر ایتالیا در ایران با حضور در محل کشف تازه باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی در شهر پارسه تخت جمشید، تصاویر جدیدی را از آجرهای لعاب دار برجسته که نماد بین النهرین باستان است، - تصاویر سفارت ایتالیا از کشف "خیره کننده" پارسه تخت جمشید سفیر ایتالیا در ایران با حضور در محل کشف تازه باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی در شهر پارسه تخت جمشید، تصاویر جدیدی را از آجرهای لعاب دار برجسته که نماد بین النهرین باستان است، منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این آجرها از دروازه شهر پارسه تخت جمشید کشف شده اند و سفارت ایتالیا آن ها را خیره کننده توصیف کرده است.

یک روز پس از انتشار خبر کشف این آجرها، صفحه رسمی این سفارتخانه در اینستاگرام از سفر جوزپه پرونه ـ سفیر ایتالیا در ایران ـ به محوطه باستانی تُل آجری در تخت جمشید خبر داد و نوشت: بازدید سفیر ایتالیا، پرونه و تیم سفارتخانه از آجرهای لعاب دار و خیره کننده با انگیزه های تزیینی گاو نر و اژدهایی که توسط گروه ایتالیایی و ایرانی در محوطه تل آجری در تخت جمشید کاوش شده است.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز 16 آذرماه خبر داد که کاوش های باستان شناسی مشترک هیأت ایرانی-ایتالیایی در محوطه باستانی تُل آجری در شهر پارسه تخت جمشید به سرپرستی مشترک علیرضا عسکری چاوردی از دانشگاه شیراز و پروفس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویر سفارت ایتالیا از کشف خیره کننده پارسه تخت جمشید

تصاویر سفارت ایتالیا از کشف خیره کننده پارسه تخت جمشید