مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-09بين الملل

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایتالیا؛ روابط منطقه ای محور رایزنی


وزرای امور خارجه ایتالیا و ازبکستان در شهر «تاشکند» آمادگی خود را برای تحکیم روابط پارلمانی و تقویت همکاری های منطقه ای اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، لوییجی دی مایو وزیر امور خارجه و همکاری های بین المللی ایتالیا که برای حضور در دومین نشست وزرای امور خارجه در قالب ایتالیا و آسیای مرکزی وارد شهر تاشکند شده، با عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

طرفین ضمن اشاره به بر پرثمری دومین نشست وزرای امور خارجه، تاکید کردند این قالب برای گسترش همه جانبه و پایدار همکاری ها بین ایتالیا و کشورهای منطقه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی، آموزشی و علمی از پتانسیل قابل ملاحظه ای برخوردار است.

در این دیدار پیشنهاد برگزاری مراسم مشترک از جمله هفتمین نشست گروه کاری بین دولتی ازبکستان و ایتالیا در موضوعات بازرگانی، همکاری های اقتصادی و صنعتی و وام های صادراتی در شهر تاشکند در سال 2022 میلادی بررسی شد.

همچنین طرفین آمادگی خود را برای تحکیم گفت و گوی پارلمانی، تشدید همکاری های منطقه ای از جمله بین استان سمرقند و منطقه لُمباردی ، توسعه پایه های قراردادی- حقوقی و افزایش روابط گردشگری اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایتالیا؛ روابط منطقه ای محور رایزنی

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایتالیا؛ روابط منطقه ای محور رایزنی