مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-09اقتصادي

چرا کلاغ ها در تهران زیاد شدند؟


معماری و فضای سبز شهری یکی از دلایل افزایش یا کاهش جمعیت گونه های جانوری است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند وقتیست که صدای پرندگان در سطح شهر تهران کم شده است.

کم شدن جمعیت پرندگان دلایل مختلفی دارد، که می توان به تغذیه ، ورود گونه های مهاجم، تغییر اقلیم، شکار، تغییر مدیریت شهری، نبودن فضای امن، گرم شدن هوا و آلودگی هوا اشاره کرد .

مهدی نبیان کارشناس حیات وحش دراین باره گفت : 3 مولفه ی مهم برای کاهش یا افزایش جمعیت پرندگان وجود دارد، مولفه هایی مانند آب، غذا، پناه و امنیت که تاثیر مستقیمی بر تکثیر یا کوچ آنان دارد.

وی افزود: طی چند دهه گذشته گونه های گیاهی اشتباه یا غیر بومی وارد شهر و فضای سبز تهران شده است، در گذشته درختانی مانند شاه توت، خرمالو، توت سفید، گردو، خرما و سایر درختان میوه در سطح تهران وجود داشتند که پرندگان از آن ها تغذیه می کردند، اما اکنون با کاشت درختان سوزنی و غیر بارده (میوه) دیگر فضایی برای تغذیه پرندگان آوازه خوان تهران باقی نمانده است.

نبیان در ادامه تصریح کرد: با شروع برج سازی ها و تخریب باغات تهران دیگر فضایی برای پرندگان باغی نمانده است، و این اتفاق منجر به کوچ اجباری و کاهش جمعیت آنان شده است، و در نقطه مقابل گونه های دیگر مانند کلاغ ها، زاغ ها، بلبل خرما، مرغ مینا و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کلاغ ها در تهران زیاد شدند؟

چرا کلاغ ها در تهران زیاد شدند؟