مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 05:552021-12-09دانش

زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی/ کاربردی سازی ضرورت دارد


معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه از هر 170 هزار مقاله یکی تبدیل به نوآوری و ایجاد اشتغال می شود، گفت: این یک زنگ خطر بزرگ محسوب می شود.

- ، علی خطیبی ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شاهرود به میزبانی سالن شقایق ها با بیان اینکه زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی به صدا درآمده است، تاکید کرد: وی با بیان اینکه از هر 170 هزار مقاله یکی تبدیل به نوآوری و ایجاد اشتغال می شود که آمار خوبی نیست.

وی با بیان اینکه در دانشگاه های پیشرفته از هر 500 مقاله یک مورد تبدیل به نوآوری، کسب و کار جدید و اشتغال آفرینی می شود، افزود: کاربردی سازی مقالات و تحقیقات دانشجویی ضرورت دارد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده بهینه در زمینه های اشتغال، اقتصاد و… کرد، تاکید داشت: راه برون رفت از وابستگی به بودجه های عمومی کشور ایجاد منابع درآمد پایدار، حرکت به سمت استقلال دانشگاه ها و تولید ثروت از طریق علم است.

خطیبی با بیان اینکه امروز محل فروش حاصل از تحقیقات و پژوهش ها منبع اصلی درآمدهای دانشگاه ها در کشورهای پیشرفته است و نه بودجه عمومی، تاکید کرد: در این دانشگاه ها راه ثروت آفرینی از علم یافت شده و به آن تاکید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی/ کاربردی سازی ضرورت دارد

زنگ خطر بزرگ درباره مقالات دانشجویی/ کاربردی سازی ضرورت دارد