مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-09سياسي

لازمه شناخت پدیده دانشگاه داشتن درکی درست از تاریخ دانشگاه است


لازمه شناخت پدیده دانشگاه و نسبت دانشگاه با سایر پدیده ها، داشتن درکی درست از تاریخ دانشگاه و سیر تحولاتی است که دانشگاه پشت سر گذاشته است.

- ، نشست سیر تحولات دانشگاه در قرن بیست و یک با حضور محمد بلوریان، پژوهشگر و محقق حوزه آموزش عالی، توسط کانون اندیشه جوان در صفحه اینستاگرام کانون برگزار شد.

وی در ابتدا، با اشاره به نقشی که دانشگاه می تواند ایفا کند، گفت: برای شناخت کارکردها و جایگاه و نقش دانشگاه نسبت به جامعه مدنی، بازار و دولت ابتدا باید دانشگاه و سیر تحولات آن را شناخت.

با توجه به اینکه ظهور دانشگاه از غرب اتفاق افتاده برای شناخت آن باید به منبع اصلی و ابتدایی آن یعنی تاریخچه دانشگاه های غربی و تحولاتی که پشت سر گذاشتند، رجوع کرد.

برای مثال در برهه ای از زمان دانشگاه مورد توجه بازار قرار گرفته و برای اینکه بتواند محصولات بهتری تولید کند با دانشگاه ارتباط گرفته است و از این طریق بر دانشگاه تاثیر گذاشته است و در برهه های دیگر جامعه مدنی و فرهنگ عمومی یا دولت ها به دانشگاه روی آورده و منشا اثر بر آن بوده اند.

بلوریان، نگاه تاریخی به دانشگاه را امری ضروری در جهت شناخت پدیده دانشگاه دانست و افزود: لازمه شناخت پدیده دانشگاه و نسبت دانشگاه با سایر پدیده ها، داشتن درکی درست از تاریخ دانشگاه و سیر تحولاتی است که دانشگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لازمه شناخت پدیده دانشگاه داشتن درکی درست از تاریخ دانشگاه است

لازمه شناخت پدیده دانشگاه داشتن درکی درست از تاریخ دانشگاه است