مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 05:402021-12-09پزشكي

تزریق واکسن «اسپایکوژن» در قزوین


مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 28 هزار دز واکسن اسپایکوژن وارد قزوین شده است و افرادی که واکسن تزریق نکرده اند می توانند برای دریافت دز اول آن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

- صفر فیض اللهی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد: در حال حاضر واکسن در تمام مراکز جامع سلامت، پایگاه های بهداشت و خانه های بهداشت روستایی قزوین موجود است، در هر شهرستان یک یا دو مرکز تجمیعی واکسن داریم و تیم های سیار نیز در شهرهای بزرگ استان شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به این که ویال واکسن ها 10 دزی هستند ممکن است برای تزریق واکسن خاصی به این مراکز مراجعه کنید و بگویند واکسن موجود نیست و باید 9 متقاضی دیگر نیز وجود داشته باشد بنابراین نام نویسی می شود و به محض 10 نفر شدن واکسن تزریق می شود، چراکه ویال واکسن اگر باز شود اما تزریق صورت نگیرد دیگر قابل استفاده نیست.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به تزریق دز سوم، خاطرنشان کرد: برای تزریق دز سوم الزامی به تزریق واکسن آسترازانکا نیست، با توجه به اینکه موجودی آسترازانکا در استان کم است افراد می توانند واکسن پاستوکوک یا هر واکسنی که در دز اول و دوم دریافت کرده است را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن «اسپایکوژن» در قزوین

تزریق واکسن «اسپایکوژن» در قزوین