مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 19:402021-12-08دانش

یکی از مشکلات رایج کشور در ارتباط با خاک ها نبود پایگاه داده خاک است


دانشیار گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه لرستان گفت: یکی از مشکلات رایج در کشور در ارتباط با خاک ها نبود پایگاه داده خاک است.

- ایسنا/لرستان دانشیار گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه لرستان گفت: یکی از مشکلات رایج در کشور در ارتباط با خاک ها نبود پایگاه داده خاک است.

دکتر حمیدرضا متین فر در نشست علمی تخصصی گرامیداشت روز جهانی خاک که به همت گروه علوم و مهندسی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به نقشه برداری رقومی خاک و کشاورزی دقیق بیان کرد: خاک به عنوان یک منبع طبیعی غیرقابل تجدیدشونده با وظایف متنوع اقتصادی، اکولوژیکی و فرهنگی شناخته شده است.

وی با بیان اینکه خاک وظایف مهم و متنوعی مثل تولید ماده زنده، ذخیره سازی، انتقال و تغییر شکل آب و مواد غذایی، منبع ایجاد تنوع زیستی و مخزن ژئولوژیک کربن را در طبیعت برعهده دارد، گفت:حفظ و بهبود کیفیت خاک ضرورتی اجتناب ناپذیر دربخش کشاورزی هر کشوری است و از طرف دیگر کیفیت خاک از مهم ترین عوامل موثر در حفظ و پایداری اکوسیستم های زراعی و تولید پایدار است.

اهمیت ندادن به خاک، تغییر غیراصولی کاربری اراضی، کشت های بی رویه و نامناسب باعث تخریب اراضی می شود این دانشیار گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه لرستان گفت: اهمیت ندادن به خاک، تغییر غیراصولی کاربری اراضی، کشت های بی رویه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکی از مشکلات رایج کشور در ارتباط با خاک ها نبود پایگاه داده خاک است

یکی از مشکلات رایج کشور در ارتباط با خاک ها نبود پایگاه داده خاک است