مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 15:302021-12-08سياسي

وقتی آیت الله گلپایگانی رژیم پهلوی را تهدید کرد


آیت الله گلپایگانی در دوران نهضت اسلامی در ادوار مختلف به مبارزه و متحد کردن مردم در جهت مبارزه با رژیم و پشتیبانی از امام خمینی پرداخته و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت.

- چنان که رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای در این باره چنین می فرمایند: در دوران اختناق و در مقابله با حوادث سهمگین سال های تبعید امام خمینی قدس سره مواردی پیش آمد که صدای این مرد بزرگ ، تنها صدای تهدیدکننده ای بود که از حوزه علمیه قم برخاست و به نهضت شور و توان بخشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه نوشت: شهید آیت الله مویدی در کتاب خاطرات خود در رابطه با شجاعت آیت الله گلپایگانی درباره رژیم می گوید: هر یک از علما هرگاه احساس وظیفه می کردند اطلاعیه می دادند.

حتی من شنیدم، آیت الله گلپایگانی فرموده بودند گلپایگان آن طرف خمین است.

یعنی ایشان می خواستند دستگاه را با این تعبیر تهدید کنند که کارهایی که آقای خمینی کردند من از آن بدتر خواهم کرد؛ اگر در جایی حس می کردند که چیزی از نظر شرعی صحیح نیست، اطلاعیه می دادند یا آن مطلب را بیان می کردند.

قاطعیت آیت الله گلپایگانی در مقابل رژیم دکتر باهنر درباره قاطعیت آیت الله گلپایگانی در رابطه با تحویل ندادن اجساد شهدای 19 دی 56 به نیروهای امنیتی رژیم پهلوی می گوید: آیت الله گلپایگانی در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی آیت الله گلپایگانی رژیم پهلوی را تهدید کرد

وقتی آیت الله گلپایگانی رژیم پهلوی را تهدید کرد