مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 15:202021-12-08سياسي

اعتراف دیرهنگام به یک امر بدیهی


18 آذر 1370 عراق از سوی سازمان ملل به عنوان مسئول و آغازگر جنگ تحمیلی معرفی شد.

این اتفاق باعث خوشحالی مردم ایران شد و حتی رسانه های آن زمان در این خصوص به تبلیغات پرداختند و آن را یک پیروزی برای ایران به شمار آوردند.

- به واقع هم اعتراف سازمان ملل به تجاوزگری عراق بعثی یک پیروزی برای ایران بود، اما فراموش نکنیم سازمان ملل در زمانی به این مسئله اعتراف کرد که یک سال قبل عراق با حمله به کویت، میانه خود با امریکا و غرب را برهم زده بود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: در طول دوران دفاع مقدس، ایران علاوه بر دشمن متجاوز، باید با شیطنت های مجامع بی المللی نیز می جنگید.

شش روز پس از شروع جنگ، در حالی که دو لشکر عراق در 12 کیلومتری اهواز بودند، شورای امنیت یکی از بی خاصیت ترین قطعنامه های خود را تصویب کرد.

این قطعنامه صرفاً از دو طرف می خواست که آتش بس برقرار کنند، در حالی که چندین هزار کیلومتر از خاک کشورمان در اشغال دشمن بود.

تا پایان دفاع مقدس، شورای امنیت چند قطعنامه دیگر نیز به تصویب رساند که یکی از بهترین آنها، قطعنامه 598 در تیرماه 1366 بود.

بسیاری از صاحب نظران بر این باورند که اگر این قطعنامه در همان سال اول جنگ تصویب می شد، به احتمال قوی تحمیلی تا هشت سال طول نمی کشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف دیرهنگام به یک امر بدیهی

اعتراف دیرهنگام به یک امر بدیهی