مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 14:252021-12-08سياسي

آغاز به کار کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی


کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی با دستور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع به کار کرد.

- به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با تصویب و دستور علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیته تاریخ شفاهی پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

این کمیته بنا به درخواست پیشکسوتان حاضر در اولین نشست تخصصی استادان و پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی با ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد و قرار است کار ضبط تاریخ شفاهی استادان حوزه میراث فرهنگی را بر عهده بگیرد.

در این جلسه که به همت معاونت میراث فرهنگی برگزار شد، پیشکسوتان و استادان با اعلام نظرهای خود، خواهان حفظ و انتقال تجربه میان استادان و بدنه کارشناسی شدند.

از اهداف این کمیته علاوه بر ضبط تاریخ شفاهی، مستندسازی و تولید اثر فاخر تاریخ شفاهی از پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی است که به عنوان گنجینه شفاهی حوزه میراث فرهنگی از آن یاد می شود.

قرار است این کمیته با استفاده از ظرفیت های موجود در وزارتخانه، کار ضبط این خاطرات را در ماه آینده آغاز کند، تولید آثار مختلف همانند مستند و کتاب بخشی از اقدامات این کمیته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز به کار کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی

آغاز به کار کمیته ضبط تاریخ شفاهی پیشکسوتان میراث فرهنگی