مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 14:052021-12-08اقتصادي

استقرار 10 هزار واحد فناور در پارک های علم و فناوری کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، بهنام طالبی ظهر امروز در آیین رونمایی از محصولات فناور و دانش بنیان تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی با بیان اینکه 49 پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند اظهار کرد: میانگین سنی پارک های علم و فناوری در کشور 13 سال است و پارک مستقر در استان مرکزی یکی از باسابقه ترین این پارک هاست.

وی افزود: توسعه، رشد و هم افزایی شرکت ها با یکدیگر و افزایش و فراهم کردن و توسعه زیرساخت ها از مهمترین فاکتورهای پارک داری محسوب می شود؛ اما متأسفانه در بخش توسعه زیرساخت ها قطعه ای به این شرکت ها واگذار نشده و اکثر آنها با مشکلاتی مواجه هستند و فضای مناسبی برای تحقیقات خود در اختیار ندارند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم بیان کرد: در پارک های علم و فناوری 10 هزار واحد فناور و با گردش مالی 18 هزار میلیارد مستقر شده است.

طالبی با بیان اینکه بیش از 65 هزار نفر در واحدهای فناور مشغول به کار هستند ادامه داد: باید تا 10 سال آینده با برنامه ریزی درست تأثیر اقتصاد دانش بنیان در gdp به 15 تا 20 درصد برسد این در حالی است که هم اکنون این شاخص 2 تا 4 درصد است.

40 درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز بر لزوم افزایش تعامل بین پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 10 هزار واحد فناور در پارک های علم و فناوری کشور

استقرار 10 هزار واحد فناور در پارک های علم و فناوری کشور