مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:402021-12-08اقتصادي

الگوی کشت آذربایجان غربی باید تغییر کند


استاندار آذربایجان غربی خواستار تغییر الگوی کشت در استان با توجه به وضعیت کم آبی شد.

- ، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار مدیران حوزه آب استان، با تاکید بر ضرورت افزایش راندمان کشاورزی استان، افزود: کشاورزی استان باید به سمت کشت محصولات کم آب بر حرکت کند و در این راستا، باید طرح های مختلفی توسط سازمان جهاد کشاورزی ارائه شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در این استان محصولات آب بر نظیر چغندرقند زیاد کشت می شود و بیش از 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به این امر اختصاص یافته که با وجود مصرف بسیار بالای آب و خروج بخش زیادی از این محصول از استان، این حجم از کشت مقرون به صرفه نیست.

توجه به توسعه طرح های کشاورزی آذربایجان غربی با توجه به منابع آبی وی با اشاره به لزوم توجه به طرح های توسعه بخش کشاورزی با لحاظ کمبود آب و تغییر الگوی کشت در استان افزود: با توجه به راندمان تولید بالا در واحدهای گلخانه ای و مدیریت مصرف آب و همچنین ایجاد فرصت های اشتغال در این واحدها، برنامه ریزی برای احداث گلخانه های بزرگ باید در استان عملیاتی شود.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت های استان در بخش صادرات، گفت: آذربایجان غربی موقعیت بی نظیری در کشور برای صادرات دارد و باید از این ظرفیت برای تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای با رویکرد صادراتی بالا است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی کشت آذربایجان غربی باید تغییر کند

الگوی کشت آذربایجان غربی باید تغییر کند