مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:302021-12-08اجتماعي

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوای تهران و اراک


سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از پایداری و سکون جو و در نتیجه آلودگی هوا در تهران و اراک از شروع هفته آینده خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری هوا از شنبه ( 20 آذرماه) تا یک شنبه ( 21 آذرماه) در شهرهای تهران و اراک خبر داد.

بر اثر وقوع این پدیده مخاطراتی همچون سکون نسبی در جو، همراه با افزایش غلطت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا قابل انتظار است.

در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش شاخص کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و درمناطق صنعتی و پرتردد، احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای تمام گروه ها وجود دارد.

در این شرایط جوی پرهیز از هر گونه رفت وآمد غیر ضروری در سطح شهرها، به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت مصرف سوخت های فسیلی و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوای تهران و اراک

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوای تهران و اراک