مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:152021-12-08سياسي

آموزش عالی در ایران به لحاظ کیفی رشد پیدا نکرده است


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش عالی در ایران به لحاظ کیفی رشد پیدا نکرده و در ارزیابی مهارت فارغ التحصیلان از بین 141 کشور جهان ایران رتبه 136 را دارد.

- ، مصطفی طاهری ظهر چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان گفت: طبق بررسی انجام گرفته در بازه زمانی سال گذشته از بین حدود 40 هزار پایان نامه تحصیلات تکمیلی کمتر از دو درصد تقاضا محور بوده است.

وی اظهار کرد: از هر 100 پایان نامه حداکثر دو مورد تقاضایی بوده و بررسی ها در 70 درصد رشته های دانشگاهی نشان می دهد که بیش از پنج سال سرفصل های آموزشی با نیازهای کنونی به روز نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت پژوهش در بخش صنعتی تاکید کرد و افزود: باید این مهم در استان توسط دانشگاهیان مورد توجه قرار گیرد.

طاهری تاکید کرد: متناسب با کمیت رشد آموزش عالی، کیفیت رشد پیدا نکرده و در ارزیابی مهارت فارغ التحصیلان از بین 141 کشور جهان ایران رتبه 136 را کسب کرده است.

وی افزود: با بررسی انجام شده در ارتباط با کیفیت آموزش حرفه ای نیز از بین 141 کشو جهان ایران در رده 115 قرار گرفته و در شاخص نسبت استاد به دانشجو در بین دو هزار و 540 موسسه و آموزشی کشور این عدد 48 بوده، یعنی به ازای هر 48 دانشجو یک استاد وجود دارد که نسبت به میانگین جها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش عالی در ایران به لحاظ کیفی رشد پیدا نکرده است

آموزش عالی در ایران به لحاظ کیفی رشد پیدا نکرده است