مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 13:052021-12-08سياسي

جنبش های دانشجویی باید مطالبات مردم را پی گیری کنند


به گزاش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، رحمت صادقی، رییس دانشگاه کردستان، در آیین گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که در دانشگاه کردستان بر گزار شد، - رییس دانشگاه کردستان گفت: جنبش دانشجویی اصیل نباید منفک از مردم باشد؛ بلکه باید مطالبات توده مردم جامعه را پیگیری کند.

به گزاش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، رحمت صادقی، رییس دانشگاه کردستان، در آیین گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که در دانشگاه کردستان بر گزار شد، اظهار کرد: 16 آذر 1332 پس از کودتای 28 مرداد ( پس از چهار ماه) در پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به سفر نیکسون سفیر آمریکا به ایران رخ داد که این تجمع منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد.

وی دو عامل استبداد داخلی و استعمار خارجی را علل تحرکات دانشجویی دانست و افزود: جنبش های دانشجویی در تمام دوران ها متناسب با اقتضائات روز با بروز و ظهورهای خاصی همراه بوده است اما امروز علیرغم گذشته 40 سال و در گام دوم انقلاب پویایی خود را حفظ کرده اند.

رییس دانشگاه کردستان بیان کرد: جنبش های دانشجویی طی هفت دهه روحیه آزادی خواهی، آرمان گراییی و مطالبه گری خود را حفظ کرده است و در عرصه های فرهنگی،سیاسی، علمی، اجتماعی فعالیت های چشمگیری داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنبش های دانشجویی باید مطالبات مردم را پی گیری کنند

جنبش های دانشجویی باید مطالبات مردم را پی گیری کنند