مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 12:502021-12-08سياسي

میان عدالت و کارآمدی باید جانب کدام را گرفت؟


بنده در میان عدالت و کارآمدی جانب عدالت را می گیرم اگرچه در برخی موارد مثل نظم عمومی و امنیت اجتماعی باید ملاحظاتی داشت ولی عدالت با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در هجدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره موضوع دین، قانون و مسئله کارآمدی با حضور محمد روشن، پژوهشگر حوزه فقه و حقوق و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی مورد بررسی قرار گرفت.

دیانی گفتگوی خود را با شناخت مفهوم کارآمدی آغاز کرد و از روشن پرسید وقتی از کارآمدی حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟ روشن پاسخ داد: قابلیت و توانایی رسیدن به هدف های تعیین شده و مشخص سنجش میزان کارآمدی است و معمولا معیارهایی باید وجود داشته باشد تا ما با توجه به آنها ببینیم که به اهدافمان رسیدیم یا خیر.

معمولا در بحث های قانونی و فقهی ما بیشتر باید نگاهمان به کیفیت کار باشد تا کمیت و ببینیم آنچه که به دست آوردیم از نظر کیفی ما را به اهداف نزدیک کرده است یا خیر.

چون گاهی اوقات ما انقدر در شکل گیر می کنیم که محتوا را فراموش می کنیم.

مثلا مرحوم آقای کاتوزیان نظریه ای تحت عنوان عدالت قضایی دارد که براساس آن معتقدند که قضات ما نصوص قانونی را باید به گونه ای تعبیر کنند که نهایتا به عدالت بینجامد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میان عدالت و کارآمدی باید جانب کدام را گرفت؟

میان عدالت و کارآمدی باید جانب کدام را گرفت؟