مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 12:452021-12-08بين الملل

استقبال اوکراین از گفت وگوی بایدن و پوتین


وزیر امور خارجه اوکراین با استقبال از تماس تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت، واشنگتن در تلاش است روسیه را پای میز مذاکره بیاورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دمیترو کولِبا وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه از تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روس او استقبال کرد.

کولبا در اولین واکنش به تماس تلفنی بایدن و پوتین که در آن بحث اوکراین نیز مطرح شد، در گفت وگو با خبرگزاری انجام شده است.

او در ادامه گفت: ما از تعامل دیپلماتیک حیاتی ایالات متحده در تلاش برای آوردن روسیه بر سر میز مذاکره قدردانی می کنیم .

با اینکه روسیه ادعاها و فضاسازی های اخیر رسانه های غربی درخصوص قصد حمله به اوکراین را رد کرده است، کولبا در میان کشورهای غربی به دنبال جلب حمایت و اصرار برای به راه افتادن اقدامات ضد روسی جدید است.

کولبا در ادامه ادعاهایش به رویترز گفت اطمینان دارد پوتین پیام هایی روشن و محکم درخصوص تنش زایی روسیه در مرزهای اوکراین و در منطقه دریافت کرده است .

وزیر امور خارجه اوکراین افزود، فردا (پنجشنبه) بایدن با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در بیانیه ای اعلام کرده است که پوتین به بایدن اعلام کرد که واشنگتن با متوجه کردن تمام تقصیرها به سوی طرف روسی در بحران کنونی با اوکراین، مرتکب اشتباه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال اوکراین از گفت وگوی بایدن و پوتین

استقبال اوکراین از گفت وگوی بایدن و پوتین