مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 12:102021-12-08اقتصادي

اعطای بهره برداری به بخش غیردولتی؛ پیش شرط لازم برای خرید لکوموتیو های جدید


سینا احدیان؛ چندین سال است که عدم توفیق راه آهن در تحقق سهم حمل بار و مسافر ریلی مطابق با اهداف برنامه های توسعه به کمبود لکوموتیو گره زده می شود.

- اعطای بهره برداری به بخش غیردولتی؛ پیش شرط لازم برای خرید لکوموتیو های جدید متاسفانه در 18 ماه گذشته بیش از 64 دستگاه لکوموتیو موجود در کشور به ارزش 2200 میلیارد تومان که طی سال های متمادی و با هزینه های گزاف خریداری شده اند، از مدار سرویس دهی خارج شده است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- سینا احدیان؛ چندین سال است که عدم توفیق راه آهن در تحقق سهم حمل بار و مسافر ریلی مطابق با اهداف برنامه های توسعه به کمبود لکوموتیو گره زده می شود.

اما طبق نظر کارشناسان این حوزه کمبود لکوموتیو عامل اصلی عدم تحقق سهم 30 درصدی و 20 درصدی حمل بار و مسافر ریلی نیست و اگر هم مساله لکوموتیو مطرح باشد، بهره برداری نامناسب از لکوموتیو های موجود که منجر به زمین گیر شدن تعداد زیادی از کشنده های در سرویس در سال های اخیر است، می بایست مرتفع شود.

زمین گیر شدن 64 لکوموتیو در 18 ماهضعف راه آهن در بهره برداری درست از لکوموتیو های موجود در سال های گذشته و عدم وجود فرآیند های تعمیر و نگهداری مناسب و به موقع باعث شده است که نه تنها سهم حمل ریلی در سال های گذشته نسبت به حمل و نقل زمینی کاهش پیدا کند، بلکه زنگ خطر کاهش چشمگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای بهره برداری به بخش غیردولتی؛ پیش شرط لازم برای خرید لکوموتیو های جدید

اعطای بهره برداری به بخش غیردولتی؛ پیش شرط لازم برای خرید لکوموتیو های جدید