موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-08سياسي

تاکید رییس بسیج اساتید بر لزوم مذاکره مقتدرانه و دلیرانه با بیگانگان


رییس سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر لزوم عبرت گرفتن از تاریخ، بر بر لزوم مذاکره مقتدرانه، با عظمت و دلیرانه با بیگانگان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا مردانی رییس سازمان داخلی شد.

  * نهضت اسلامی جنگل؛ مینیاتوری از جمهوری اسلامی رییس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: به فرموده رهبر حکیم انقلاب، این نهضت مینیاتوری از جمهوری اسلامی بود.

مردانی سپس برخی عوامل شکست و فروپاشی نهضت جنگل را برشمرد و بودند و ایستادگی کردند و گروه دوم، همراهان سست عقیده و منفعت طلب که در جریان آزادی به دنبال منافع شخصی خود بودند.

وی افزود: رضاخان میرپنج هم چون نوکر انگلیس بود مدام در مخالفت با نهضت جنگل اعلامیه صادر و در صدد کشتن میرزا پاداش مشخص کرده بود.

در این میان خیانت برخی نزدیکان میرزا به دلیل تهدید و تطمیع حکومت و نیز رفاه طلبی و عافیت طلبی از یک سو و فرسایشی بودن جنگ و مشقت های آن از طرف دیگر برخی از یاران میرزا را از پای درآورد و زمینه ساز پیوستن به قوای دولتی شد.

برخی وعده های دروغین به یاران نهضت نیز حقه ی دیگری برای تسلیم بود.

برای مثال دکتر حشمت به همراه گروه خود با وعده رضاخان برای ادامه تحصیل در اروپا به میرزا پشت کرد ولی بدار آویخته شد  و بعد از تسلیم شدن احمد کسمایی به دولت نیز انتظاما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس بسیج اساتید بر لزوم مذاکره مقتدرانه و دلیرانه با بیگانگان

تاکید رییس بسیج اساتید بر لزوم مذاکره مقتدرانه و دلیرانه با بیگانگان