مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 10:302021-12-08اقتصادي

ارائه خدمات حمایتی به بیش از 42 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تاکنون به بیش از 42 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه کمک هزینه خدمات حمایتی در 19 آیتم و به مبلغ بیش از 20 میلیارد تومان پرداخت  شده است.

- ، صبح چهارشنبه سیدجواد حسینی در گردهمایی روز جهانی معلولین که در شهر اهواز برگزار شد، گفت: جمعیت معلولان در جهان، در حدود یک میلیارد نفر است که 80 درصد این جمعیت، مربوط به کشورهای در حال توسعه است.

وی افزود: در دنیا بیش از 100 میلیون کودک دچار نوعی معلولیت هستند و در حدود 8میلیون نفر از جمعیت ایران نیز دارای نوعی معلولیت هستند.

حسینی تصریح کرد: نام گذاری 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولین و هفته ای به نام معلولین برای تغییر نگرش جامعه نسبت به این قشر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید از کلمه مناسب سازی برای معلولین استفاده کنیم بلکه باید از دسترسی پذیری استفاده کرد گفت: باید جامعه را برای معلولان دسترس پذیر و دوستدار انسان کنیم و این جامعه، جامعه ای عادلانه، در دسترس، فراگیر، بدون خطر، بدون مانع و عاری از هرگونه آسیب و پاک است و یکی از مشخصه های جدی جامعه دوستدار انسان جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول است.

معاون وزیر با بیان اینکه آخرین مدل توسعه در جوامع، توسعه انسان مبناست گفت: موتور و محرک اصلی توسعه انسان ها هستند، انسان ها منابعی هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه خدمات حمایتی به بیش از 42 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه

ارائه خدمات حمایتی به بیش از 42 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه