مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 10:252021-12-08اقتصادي

سیگنال مهم رییس کل به بازار ارز/ دست پُر بازارساز برای تامین نیازهای ارزی


سیاست جدید بانک مرکزی گسترش چتر بازار متشکل ارزی برای پوشش نیازهای ارز و کم کردن تقاضا در بازار آزاد است تا از این طریق نرخ بازار آزاد کاهش یافته و به تدریج شاهد تامین بخش زیادی از نیازهای ارزی مردم از طریق بازار متشکل خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی، اخیرا با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای ثبت نیازهای ارزی مردم و عرضه ارز در سرفصل های مجاز به صورت سیستماتیک، از ساماندهی صف های طولانی مقابل صرافی ها خبر داده و قول داده که دیگر شاهد ایجاد صف های اینچنینی نخواهیم بود.

هرچند تاکنون جزییات بیشتری از این اقدام منتشر نشده است اما راه اندازی این سامانه گام مهمی در راستای ایجاد ثبات در بازار ارز و ساماندهی نیازهای خرد و واقعی جامعه است.

بر این اساس پیش بینی می شود افراد باید برای ثبت درخواست ارزی خود در سرفصل های مجاز، مدارک لازم را در سامانه بارگذاری کنند و پس از تایید مدارک برای دریافت ارز خود به صرافی مراجعه کنند.

این سیاست همانگونه که صالح آبادی تاکید کرده است در وهله اول دریافت ارزهای خدماتی را نظام مند و آسان کرده و شلوغی و هرج مرج جلوی صرافی ها را کاهش خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگنال مهم رییس کل به بازار ارز/ دست پُر بازارساز برای تامین نیازهای ارزی

سیگنال مهم رییس کل به بازار ارز/ دست پُر بازارساز برای تامین نیازهای ارزی