مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:402021-12-08سياسي

آرای قضایی باید روان و برای مردم قابل فهم باشد


رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: آرای صادره در محاکم باید در عین مستند و مستدل بودن برای مردم روشن و قابل درک باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بهرامی در نشست فصلی روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان گفت: اجرای به موقع و دقیق احکام از اولویت های کار دستگاه قضا محسوب می شود و مسئولان حوزه های قضایی باید نسبت به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: حتی زمانی که پرونده ای پس از خاتمه رسیدگی و صدور رأی، جهت بررسی موردی به دادگستری استان ارجاع می گردد نباید اجرای حکم مربوطه منوط به بازگشت پرونده به شعبه باشد و باید حکم صادره در زمان مقرر خود اجرا گردد.

وی با بیان اینکه حجم درخواست های اعمال ماده 477 موجب کندی کار دستگاه قضایی می شود، توضیح داد: تقاضای اعمال ماده 477 آیین دادرسی کیفری تنها زمانی صورت می پذیرد که صدور یک حکم خلاف بین شرع باشد و در غیر این صورت تقاضای رسیدگی مجدد به ویژه در مورد پرونده هایی که آرای آنها منطبق بر قوانین و شرع صادر شده و در دادگاه تجدید نظر نیز تأیید گردیده باشد.

بهرامی خاطرنشان کرد: علی رغم حجم بالای کار و حساسیت امر قضاوت، همکاران قضایی باید مبنای رفتار و عمل خود را حفظ شأن و منزلت ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرای قضایی باید روان و برای مردم قابل فهم باشد

آرای قضایی باید روان و برای مردم قابل فهم باشد