مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:352021-12-08اجتماعي

موزه مردم شناسی ایزدخواست؛ پلی برای انتقال فرهنگ بومی به نسل های آینده


موزه مردم شناسی ایزدخواست که در سال 1394 گشایش یافت، نمایشگر فرهنگ و آثار تاریخی اصیل مردمِ این سرزمین کهن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آباده، موزه های هر شهر، بخش بزرگی از تاریخ مردم آن شهر را ثبت و نگهداری می کند و با بازدید از موزه هر دیاری، با مردم پیشین و آداب آنها آشنا می شویم، آدابی که در موزه ها به صورت بخش ملموس تاریخ آن شهر قابل مشاهده است.

  موزه مردم شناسی شهر  ایزدخواست از توابع شهرستان آباده، محلی برای آشنایی با فرهنگ کهن مردم این سرزمین به عنوان مهد فرهنگ و تمدن باشکوه  افرادی است که روزگاری در این منطقه زندگی می کردند و حتی گذر زمان هم نتوانسته رنگ و بوی زندگی را از چهره آنها  پاک کند.

 این موزه مردم شناسی که با تلاش تعدادی از مردم فرهنگ دوست و به همت مدیریت موزه برپا شده است، در نظر دارد گوشه ای از زندگی مردم ایزدخواست در زمانهای قدیم را در معرض دید عمومی قرار دهد تا گردشگران و بازدیدکنندگان این مجموعه زیبا، بیشتر با آداب و رسوم مردم خطه ای از استان فارس آشنا شوند.

در این موزه، مجموعه ای از اشیا و جلوه هایی از زندگی بومی مردم در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است؛ ابزار و وسایلی کاربردی در زندگی روزمره مردم که بعضاً بسیار ساده از قبیل ابزار پخت و پز، ظروف مسی، وسایل و ادوات کشاورزی، زیورآلات می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه مردم شناسی ایزدخواست؛ پلی برای انتقال فرهنگ بومی به نسل های آینده

موزه مردم شناسی ایزدخواست؛ پلی برای انتقال فرهنگ بومی به نسل های آینده