مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:302021-12-08اقتصادي

گسترش نیروگاه های مقیاس متوسط در سطح کشور را در برنامه داریم


با توجه به مزایا و امکان راه اندازی سریع این واحدها درصدد گسترش نیروگاه های مقیاس متوسط در سطح کشور هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی گروه مپنا شاهد این اتفاق باشیم.

- به نقل از برق حرارتی، با توجه به مطالعات صورت گرفته در خصوص نیازمندی های شبکه برق کشور و در راستای افزایش تولید توان الکتریکی و کاهش افت ولتاژ در مناطق دور افتاده و نقاط ژرف شبکه و همچنین جایگزینی واحدهای فرسوده مقیاس متوسط نیروگاه های قدیمی کشور با واحدهای جدید در جهت افزایش توان خروجی و راندمان نیروگاه ها، استفاده از واحدهای مقیاس متوسط در دستور کار قرار گرفته است.

بدین منظور صبح امروز تفاهمنامه ای میان برق حرارتی و گروه صنعتی مپنا به منظور احداث نیروگاه های کوچک مقیاس بسته شد.

در این نشست محسن طرز طلب، مدیرعامل برق حرارتی با تاکید بر اینکه طی 6 ماه گذشته تلاش های زیادی برای اجرایی شدن این قرارداد در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این قرارداد شامل احداث هفت واحد نیروگاهی مقیاس متوسط 42 مگاواتی در نقاط مختلف کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا پیک تابستان سال آینده سه نیروگاه از قرارداد یاد شده در استان سیستان وبلوچستان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در این استان تراز تولید و مصرف برق منفی است و میزان مصرف انرژی در پیک تابستان بیشتر از برق تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش نیروگاه های مقیاس متوسط در سطح کشور را در برنامه داریم

گسترش نیروگاه های مقیاس متوسط در سطح کشور را در برنامه داریم