مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-08سياسي

آیین نامه خشت و بناهای خشتی در یزد تدوین می شود


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از تدوین آیین نامه خشت و بناهای خشتی در استان یزد خبر داد و گفت: این آیین نامه توسط کارگروه ساخت و ساز های خشتی سازمان و با مشارکت همه دستگاه های ذیربط تدوین می شود.

- مجتبی فرهمند در دیدار با علیرضا نقوی شهردار منطقه تاریخی شهرداری یزد با اشاره به این که ارزش بافت های تاریخی به زنده بودن حیات و زندگی مردم درآن بخش است، اظهار کرد: آنچه باعث شد تا بافت تاریخی شهر یزد به ثبت جهانی برسد، تداوم زندگی در آن منطقه است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی یزد عینیت یافته آداب، رسوم و فرهنگ مردم شهر یزد است، بر حضور و تداوم زندگی در این بافت با ارزش تاکید کرد.

فرهمند به ساخت و سازهای جدید در بافت تاریخی اشاره کرد و افزود: در کنار نگهداری از بافت تاریخی یزد توجه به ساخت و ساز های همگون و مطابق با آیین نامه های موجود می تواند زندگی در بافت تاریخی را تجدید و نفسی تازه به این بخش از شهر تزریق کند.

وی تدوین آیین نامه خشت و بناهای خشتی را یکی از اقدامات آینده این سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: بزودی کارگروه ساخت و ساز های خشتی در این سازمان فعال می شود تا آیین نامه ای را در این خصوص و با مشارکت سایر مراجع مربوطه تنظیم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه خشت و بناهای خشتی در یزد تدوین می شود

آیین نامه خشت و بناهای خشتی در یزد تدوین می شود